Komu przysługuje i jak złożyć wniosek
Dodatek osłonowy to jednorazowa pomoc finansowa, którego celem jest częściowe zrekompensowanie wzrostu kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności. Sprawdź, kto może się ubiegać o takie świadczenie i gdzie należy złożyć wniosek.
Dodatek osłonowy 2024. Komu przysługuje i jak złożyć wniosek?
Dodatek osłonowy to jednorazowa pomoc finansowa, która przysługuje za okres 1.01 – 30.06.2024 r.
Dodatek osłonowy wynosi:
Jeśli lokal mieszkalny jest ogrzewany kotłem na paliwo stałe, kominkiem, kozą, ogrzewaczem powietrza, trzonem kuchennym, piecokuchnią, kuchnią węglową lub piecem kaflowym na paliwo stałe, zasilanym węglem lub paliwami węglopochodnymi i to źródło ogrzewania zostało zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dn. 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, to dodatek osłonowy przysługuje w wyższej wysokości:
Dodatek osłonowy. Termin składania wniosków
Wnioski o wypłatę dodatku należy złożyć do 30.04.2024 r. Decyduje data wpływu wniosku.
Kryteria przyznania dodatku osłonowego
Dodatek osłonowy przysługuje, jeżeli przeciętny miesięczny dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego nie przekracza kwoty w gospodarstwie:
Dochodem gospodarstwa domowego po odliczeniu kwot alimentów świadczonych na rzecz innych osób są:
Dochód gospodarstwa domowego ustala się na podstawie dochodów osiągniętych w 2022 r. Jeśli dochód przekroczy kryterium dochodowe, dodatek osłonowy będzie przyznany w wysokości różnicy między kwotą dodatku a kwotą o jaką kryterium zostało przekroczone (system „złotówka za złotówkę”). Dodatek osłonowy nie będzie wypłacany, jeśli wyniesie mniej niż 20 zł.
Gospodarstwo domowe tworzą:
Jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Sposób załatwienia sprawy:
1) w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości we wniosku lub braku wymaganych dokumentów, organ wzywa stronę w celu uzupełnienia wniosku.
2) niezastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
1) w przypadku przyznania świadczenia - wyśle na adres e-mail wskazany we wniosku informację o przyznaniu dodatku osłonowego,
2) w przypadku niespełnienia warunków do przyznania świadczenia - wyda decyzję orzekającą o odmowie prawa do dodatku osłonowego.
Wnioski można składać w Miejsko -Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mirosławcu: ul. Polna 23 w godzinach urzędowania: poniedziałek, wtorek i środa w godz. 700-1500, czwartek 700-1600, piątek 700-1400 w pokoju 109
Wymagane dokumenty to wniosek o wypłatę dodatku osłonowego. W indywidualnych sprawach organ właściwy może poprosić o inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do dodatku osłonowego. W przypadku załączenia kopii dokumentów ich oryginały należy przedstawić do wglądu.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mirosławcu